PEETERS TWEEWIELERS

VAN FRANCHISENAAR ZELFSTANDIGNAARZELFSTANDIGSUCCES

PEETERS TWEEWIELERS OP EIGEN KRACHT VERDER

Peeters Tweewielers, jarenlang onderdeel van een franchise, heeft de knoop doorgehakt om een eigen weg in te slaan. Franchises opereren strikt binnen vastgestelde regels. Als de richting van de franchisenemer niet meer aansluit bij je eigen visie, dien je een keuze te maken. Er werd besloten tot een herpositionering om een unieke identiteit te creëren. De focus lag op digitale transformatie, resulterend in een moderne webshop met aandacht voor klantenservice en -ervaring. FCTRY fungeerde als totaalpartner en leverde expertise op het gebied van strategie, websiteontwikkeling, SEO/SEA en fotografie.

STAP VOOR STAP

ONZE WEGRICHTINGHET RESULTAAT

01

DE UITDAGING

Voorheen regelde de franchise veel zaken, maar sinds Peeters Tweewielers sinds januari 2024 haar eigen pad volgt, dienden ze veel taken in eigen hand te nemen. De weg naar onafhankelijkheid was echter niet eenvoudig. Daarachter lag een enorme taak om een eigen huisstijl, identiteit, website en marketing vorm te geven. De vraag ontstond: hoe kunnen we het verloren gegane ondersteuningsmechanisme van de franchise vervangen en hoe kunnen eerdere pijnpunten opgelost worden?

01

ONZE AANPAK

FCTRY pakte het strategisch aan, door eerst de toekomstplannen van Peeters Tweewielers te begrijpen. Waar wil Peeters Tweewielers in de toekomst naartoe en hoe kunnen wij hen daarin ondersteunen? Een analyse van klantcontact en de customer journey resulteerde in een roadmap om klanten optimaal te ondersteunen bij de zoektocht naar de juiste fiets. Daarnaast was het van belang om Peeters Tweewielers te helpen naar een digitale transformatie. Waarbij zij van een traditionele werkwijze naar een modern online platform gingen, waarbij klantenservice en klantervaring centraal staan.

01

DE UITDAGING

Voorheen regelde de franchise veel zaken, maar sinds Peeters Tweewielers sinds januari 2024 haar eigen pad volgt, dienden ze veel taken in eigen hand te nemen. De weg naar onafhankelijkheid was echter niet eenvoudig. Daarachter lag een enorme taak om een eigen huisstijl, identiteit, website en marketing vorm te geven. De vraag ontstond: hoe kunnen we het verloren gegane ondersteuningsmechanisme van de franchise vervangen en hoe kunnen eerdere pijnpunten opgelost worden?

01

ONZE AANPAK

FCTRY pakte het strategisch aan, door eerst de toekomstplannen van Peeters Tweewielers te begrijpen. Waar wil Peeters Tweewielers in de toekomst naartoe en hoe kunnen wij hen daarin ondersteunen? Een analyse van klantcontact en de customer journey resulteerde in een roadmap om klanten optimaal te ondersteunen bij de zoektocht naar de juiste fiets. Daarnaast was het van belang om Peeters Tweewielers te helpen naar een digitale transformatie. Waarbij zij van een traditionele werkwijze naar een modern online platform gingen, waarbij klantenservice en klantervaring centraal staan.

ONZEPEETERS TWEEWIELERSPEETERSTWEEWIELERSEXPERTISES

1
2
3
4
5
6

STRATEGIE

We zijn niet alleen een partner die zegt "we kunnen dit", maar ook een die écht met de klant meedenkt, gericht op de toekomst. Voor Peeters Tweewielers waren wij een totaalpartner.

RE-BRANDING

De stijl van de franchise is vervangen door een moderne, nieuwe huisstijl. De nieuwe huisstijl is zorgvuldig ontworpen om de visie van het bedrijf te weerspiegelen en tegelijkertijd herkenbaar te blijven voor bestaande klanten.

WEBSITE

Met Shopify creëerden we niet alleen een webshop, maar een volledige web-ervaring. Een op maat gemaakte user experience, gecombineerd met een webshop om tot een totaal concept te komen zonder gebruik te maken van diverse systemen.

SEO/SEA

De website zo geoptimaliseerd zodat deze door zoekmachines zoals Google gevonden wordt. Daarnaast zijn de koppelingen voor Google Shopping en Google Ads gerealiseerd door middel van targetting, waardoor potentiële klanten in de regio zijn geworven.

FOTOGRAFIE

Een branding shoot om het aanbod en de service van Peeters Tweewielers tot leven te brengen. De unieke foto's spelen in op de uitstraling van het bedrijf en worden gebruikt in diverse communicatiemiddelen.

MAATWERK CONNECTOR

Door het ontwikkelen van een op maat gemaakte connector, werd het mogelijk om alle dagelijkse gegevens te synchroniseren tussen het kassasysteem Vendit en de webshop (Shopify). Dit bespaard niet alleen een hoop handmatige handelingen, maar ook de voorraad en het productaanbod zijn ten alle tijden actueel.

01

MAATWERK CONNECTOR

Door het ontwikkelen van een op maat gemaakte connector, werd het mogelijk om alle dagelijkse gegevens te synchroniseren tussen het kassasysteem Vendit en de webshop (Shopify). Dit bespaard niet alleen een hoop handmatige handelingen, maar ook de voorraad en het productaanbod zijn ten alle tijden actueel.

01

FOTOGRAFIE

Een branding shoot om het aanbod en de service van Peeters Tweewielers tot leven te brengen. De unieke foto's spelen in op de uitstraling van het bedrijf en worden gebruikt in diverse communicatiemiddelen.

01

SEO/SEA

De website zo geoptimaliseerd zodat deze door zoekmachines zoals Google gevonden wordt. Daarnaast zijn de koppelingen voor Google Shopping en Google Ads gerealiseerd door middel van targetting, waardoor potentiële klanten in de regio zijn geworven.

01

WEBSITE

Met Shopify creëerden we niet alleen een webshop, maar een volledige web-ervaring. Een op maat gemaakte user experience, gecombineerd met een webshop om tot een totaal concept te komen zonder gebruik te maken van diverse systemen.

01

RE-BRANDING

De stijl van de franchise is vervangen door een moderne, nieuwe huisstijl. De nieuwe huisstijl is zorgvuldig ontworpen om de visie van het bedrijf te weerspiegelen en tegelijkertijd herkenbaar te blijven voor bestaande klanten.

01

STRATEGIE

We zijn niet alleen een partner die zegt "we kunnen dit", maar ook een die écht met de klant meedenkt, gericht op de toekomst. Voor Peeters Tweewielers waren wij een totaalpartner.

SHOPIFY

EENBELEVENISVOLLEWEBSHOP

Deze uitdaging resulteerde een dynamische en geavanceerde e-commerce oplossing die voldoet aan de huidige behoeften, maar ook toekomstbestendig is. De samenwerking tussen FCTRY en Peeters Tweewielers heeft niet alleen offline, maar ook online groei mogelijk gemaakt, met een website die functioneert en de huisstijl en branding weerspiegelt. Door de prettige samenwerking is het gelukt om binnen de gestelde deadlines een effectieve oplossing te realiseren.

LET’S MEET

DAAG JIJONS OOK UIT?

THE NO BULLSH*T AGENCY

Met op maat gemaakte strategieën bieden wij ook jouw bedrijf ondersteuning in het vinden van een unieke identiteit en het realiseren van een digitale transformatie. Laat ons samen jouw uitdagingen omzetten in kansen voor succes. Dagen wij elkaar uit om te bouwen aan een vernieuwde toekomst voor jouw onderneming?

LET’S MEET

ONTDEKMEER PROJECTEN